Speidertinget 2022 – Ny speidersjef

15 november, 2022 av Even Karlsen

Speidertinget 2022 var 11. til 13. november 2022 på Olavsgaard i Skjetten, rett nord for Oslo. Representanter var kretsstyremedlem Hanne Kristine Lybekk, visekretsleder Even Karlsen, Daniel Tostrup Skogaker  korpsrepresentant for MSK, kretsleder Leif Arntsen og kretsstyremedlem Karoline Dyve Samuelsen på tinget som representant for Roverforum og speiderstyrekandidat. Hanne, Even og Leif stilte altså for kretsen.

HKH Kronprinsesse Mette-Marit

HKH Kronprinsesse Mette-Marit erklærte årets Speiderting for åpna.  Foto: Even Karlsen

Speidertinget holdes hvert andre år, og er årsmøtet for Norges speiderforbund. På Speidertinget er hovedsaklig valgte kretsledere, korpsledere, valgte representanter fra kretser, korps, Speiderforum, Roverforum, ansatte og Speiderstyret. På Speidertinget behandles årsrapporter, regnskap, budsjett, valg, lovendringer og henstillinger.

Speidertinget åpnes

HKH Kronprinsesse Mette-Marit sa: «Jeg tror at verden ville vært et bedre sted, hvis flere hadde vært speidere!» Foto: Even Karlsen

Flammen

«Flammen» er Norges speiderforbunds splitter nye utmerkelse til aktive rovere og unge ledere som har vist et brennende engasjement og har gjort en stor innsats for speidersaken. Utmerkelsen skal være en anerkjennelse og motivasjon til å fortsette å gjøre en positiv forskjell.

Hanne Kristine Lybekk fikk tildelt den nye utmerkelsen Flammen av HKH Kronprinsesse Mette-Marit. Vi gratulerer med vel fortjent utmerkelse.  Foto: Mads Ankastrand

Roverway 2024

Roverway er ett av de mest populære speiderarrangemente i Europa med 5000-6000 deltakere og har tidligere vært arrangert i blant annet Finland, Island, Italia, Portugal, Frankrike og Nederland. Roverway er laget av rovere for rovere!  Lenke til Roverway på Facebook. Lenke til nettsida til Roverway 2024.
Alle kan altså være med på Roverway 2024 på sin måte.

Felles landsleir på Gjøvik  i 2025

Det blir altså felles landsleir i 2025 med KM-speiderne og Norges speiderforbund. Les mer om saken, og se på video av leirområdet på Speiding.no

Ny Speidersjef

Det nyvalgte Speiderstyret: Fra venstre Speidersjef Peer-Johan Ødegaard, Svein Harald Gunnes, Sturla Skjulhaug Storemyr, Katarina Myhre Jensen, Silje Kroken, Eirik Ulltang Birkeland, visepeidersjef Ane Nørstebø Laache.         Foto: Even Karlsen

Vi ønsker Speidesjef Peer-Johan og resten av Speiderstyret lykke til. Vær beredt! Alltid beredt!